iso165C - Hlídač izolačního stavu pro elektromobily
Hlídač izolačního stavu pro DC IT sítě v elektromobilech
Hlídač izolačního stavu pro DC IT sítě do 600 V v elektromobilech a hybridních automobilech.

Ing. Jan Šenberger
Tel.: +420 775 784 852
Tel.: +420 775 784 852
Vladimír Frič - MEDICS
Tel.: +420 725 018 162
Tel.: +420 725 018 162
- Monitorování AC a DC poruch izolace v IT sítích 0...600 V špičkového napětí
- Integrovaný zdroj napájení
- Trvalé monitorování izolačního stavu v rozsahu 0 Ω...50 MΩ
- Doba odezvy měření izolačního odporu ≤ 20 s (s použitím Direct Current Pulse)
- Automatické přizpůsobení svodové kapacitě sítě ≤ 1 μF
- Detekce poruch uzemnění a přerušení zemního vodiče
- Měření sekundárního napětí
- V provozu i při nestabilním nebo odpojeném napětí, symetrických i asymetrických poruchách nebo při poruchách mezi monitorovaným a napájecím obvodem
- Galvanické oddělení všech signálů od monitorované sítě
- Rozhraní CAN sběrnice
- Nízká hmotnost < 220 g včetně pouzdření a konektorů
Technické údaje
Napájecí napětí | |
Napájecí napětí Us | DC 9...16 V |
---|---|
Jmenovité napájecí napětí | DC 12 V |
Max. provozní proud IS | 300 mA (typ. 185 mA) |
Max. proud IK | 5 A |
Rozptýlený výkon PS | < 2,5 W |
Parametry monitorované IT sítě | |
Jmenovité napětí sítě UN | DC 0...600 V |
Tolerance | +15% |
Frekvenční rozsah | 10 Hz...1 kHz |
Svodová kapacita sítě | ≤ 1 μF |
Zkušební výdržné napětí | AC 1,9 kV/1 min |
Měřicí obvod | |
Měřicí metoda | Bender DCP |
Měřicí napětí Um |
± 40 V |
Měřicí proud Im (při RF = 0 Ω) | ± 33 μA |
Impedance Zi při 50 Hz (HV1) | ≥ 1,2 MΩ (≥ 2,4 MΩ každý vodič, velký odpor v neaktivním stavu) |
Vnitřní odpor Ri (HV1) | ≥ 1,2 MΩ (≥ 2,4 MΩ každý vodič, velký odpor v neaktivním stavu) |
Impedance Zi při 50 Hz (HV2) | ≥ 10,5 MΩ (≥ 21 MΩ každý vodič) |
Vnitřní odpor Ri (HV2) | ≥ 10,5 MΩ (≥ 21 MΩ každý vodič) |
Měřicí rozsahy | |
Rozsah vnitřního odporu | 0 Ω...50 MΩ |
Doba trvání měřicího pulzu (normální provoz) | ~ 1,6 s (≤ 1 μF/0 MΩ) ~ 6 s (≤ 1 μF/10 MΩ) |
Relativní nejistota (DCP) | 100 kΩ...5 MΩ, ±15% |
Absolutní nejistota (DCP) | 0 Ω...100 kΩ, ±15 kΩ |
Rozsah napětí | 0...600 V |
Tolerance napětí | 0...100 V, ±5 V 100...600 V, ±5 % |
Rozhraní | |
Protokol | HS-CAN |
Přenosová rychlost | 250 kbaud (iso165C) |
Zakončovací odpor | 124 Ω, vnitřní (iso165C) |
Hodnoty reakce | |
Jmenovitá hodnota reakce Alarm 1 (alarm) | 30 kΩ...1 MΩ (výchozí 100 kΩ) |
Jmenovitá hodnota reakce Alarm 2 (varování) | 40 kΩ...2 MΩ (výchozí 200 kΩ) |
Nejistota odezvy (podle IEC 61557-8) | ±15 % |
Hystereze | 25 % |
Faktor průměrování FAVE | 1...10 (výchozí 3) |
Doba odezvy tan (DCP). Přepnutí RF: 10 MΩ - Ran/2; při Ce = 1 μF; Un = 600 V DC |
tan ≤ 20 s (při FAVE = 10), během vlastního testu tan +10 s |
Zpoždění měření po zapnutí (a sepnutí napěťových relé) | ≤ 3 s ( |
Vypínací čas tab (DCP). Přepnutí RF: Ran/2...10 MΩ; při Ce = 1 μF; Un = 600 V DC | tab ≤ 40 s (při FAVE = 10), během vlastního testu tab +10 s |
Mechanické vlastnosti, klimatické podmínky, EMC | |
EMC | IEC 61326-2-4 |
Kategorie přepětí | II |
Stupeň znečištění | 2 |
Rozsah použití | 5 000 m n.m. |
Konektor (Tyco) | |
Typ pouzdra čidla | 1719183-1, 1719183-2, 1719183-3 (černá, bílá, modrá) |
Kód čidla | C-1719183 |
Typ kontaktů (pocínování) | 5-963715-1 |
Průřez vodičů | 0,50...0,75 mm2 |
Kód kontaktů | 929454 |
Krimpovací kleště | 539635-1 |
Všeobecná data | |
Pracovní režim | trvalý provoz |
Stupeň krytí | IP5K0 |
Montáž | |
Doporučené šrouby | 4×M5 (nejsou součástí dodávky) |
Max. utahovací moment šroubů | 2,25±0,25 Nm |
FAVE = 10 je doporučená hodnota pro elektromobily a hybridní vozy.
Rozměry pouzdra iso165C

- Technická data - iso165C (349,7 kB)
- Přehled hlídačů izolačního stavu pro elektromobilitu (322,1 kB)
- EPLAN - iso165c (1,2 MB)